|
Post by Roald den Venstrehåndede on Jan 6, 2012 5:25:47 GMT 1
Goddag!
Hvilken religion har man i det Frie Land? Er det eventuelt nogen spændinger eller problemer i den retning?
Hvis nej, må man så opfinde nogen? (:
Iago
|
|
|
Post by Admin on Jan 6, 2012 15:06:32 GMT 1
Hej Iago,
Jeg havde faktisk bevidst undladet at lave nogle specifikke religioner i Det Frie Land, da jeg før har oplevet at folk aktivt bruger guder i deres spil (har dialoger med guder og andet) og af frygt for at det ville blive "misbrugt" valgte jeg at udelade det fra boardet.
Hvis folk er interesserede i at have en religion, så kan jeg dog snildt oprette det. Havde selv i tankerne, at der blot skulle være guder, som repræsenterer de forskellige ting, eg. en gud for høst, kærlighed, osv.
|
|
|
Post by Arontala Lodbrog-Dryake on Jan 7, 2012 17:18:23 GMT 1
kunne eventuelt være de nordiske guder.. hvis ikke du da selv har nogle guder i tankerne..
|
|
|
Post by Roald den Venstrehåndede on Jan 7, 2012 18:04:28 GMT 1
Jeg havde nu ikke forestillet mig at (nogen af) guden(erne) manifesterede sig i den virkelige verden - mere at det bare var en religion som kunne undskylde at samfundet var udstyret med en konge, eksempelvis.
Egentlig havde vi bare et stærkt traditionelt, meget religiøst ridderhus i tankerne.
|
|
|
Post by Admin on Jan 7, 2012 18:15:23 GMT 1
Som den kristne Gud, mener du?
Jeg vil egentlig helst undgå at lave for mange komplicerede ting på siden, såsom fx religion. En dybere religion kræver nemlig mere eftertanke, samt en liste over højtider, traditioner, bønner, guddommelige regler og lignende.
Hvis der er stemning for det, kunne jeg godt lave en religion. Hvad er der så mest interesse i: Én almægtig Gud, som i Kristendommen, fx. eller flere Guder, som repræsenterer hvert deres område, eller andet ?
|
|
|
Post by Roald den Venstrehåndede on Jan 7, 2012 22:53:15 GMT 1
Det er da unødvendigt at komplicere den så meget?
Men ja, en kristen gud.
|
|